Week 13 en 14 - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Eva Harn - WaarBenJij.nu Week 13 en 14 - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Eva Harn - WaarBenJij.nu

Week 13 en 14

Door: Eva van Harn

Blijf op de hoogte en volg Eva

18 Mei 2015 | Tanzania, Moshi

En zo zijn er weer twee weken voorbij. Gister kwam ik erachter dat ik over precies twee maanden weer terug ben in Nederland. Kan het me bijna niet voorstellen, want ben nog lang niet klaar op mijn stage! Ik merk toch wel dat ik steeds meer kan doen op mijn stage. Op het moment heb ik een beetje het gevoel dat ik de autismeklas leidt, door de matron te zeggen wat ze moet doen. Typisch Tanzaniaans: de leraar van de autisme klas is al twee weken naar het centrum gekomen, want ze hadden problemen met zijn contract. Geen idee wanneer hij weer terug zal komen, en dat heeft veel effect op de kinderen. De matron (leeft samen met de kinderen) neemt nu taak van het lesgeven op zich, maar ze heeft niet de kennis om een autismeklas les te geven. Ik probeer zo goed mogelijk te helpen door uit te leggen wat goed zou kunnen werken, maar dat is ook nog eens lastig omdat ze je vaak niet begrijpen. Dat is soms wat frustrerend, maar dat komt ook altijd wel weer goed.

Aan de andere kant hebben we vandaag iets moois afgerond. Samen met Marlou en Arndis (vrijwilliger uit IJsland) hebben we timetables gemaakt voor heel het centrum. Één voor alle kinderen en een timetable per klas. Na heel veel knipwerk, lamineerwerk en heel veel uitproberen is het ons dan toch gelukt om tot dit resultaat te komen en dat voelt goed! We hebben het vandaag aan de leraren uitgelegd met behulp van Brenda en ze waren er allemaal best positief over. Dat maakte mijn dag weer helemaal goed.

Dat is een beetje wat op stage speelt, maar daarbuiten is er niet heel veel spannends gebeurd. De afgelopen twee weken zijn er wel weer veel mensen vertrokken uit het hostel. De afgelopen week zelfs 6 mensen. Gelukkig zijn er al een aantal nieuwe gekomen, maar moet toch toegeven dat het hostel nu wel heel anders is. Het is gek hoe snel je gewend raakt aan mensen en dat je in een korte tijd vrienden maakt. Dat maakt het weer zwaarder om van iedereen afscheid te nemen als zij weer naar huis vertrekken. Dus het is nu maar stil op het hostel, al is dat soms ook wel eens lekker. Een samenvatting van de afgelopen twee weken houdt in: stage, eten!!, stappen, afscheidsfeestjes en films kijken. Over eten gesproken, ik heb een perfect restaurant gevonden waar je heerlijk kunt eten. Met heerlijk bedoel ik lekker westers. We zijn er gister met een groep naartoe geweest. Het is een oude suikerplantage en het heet TPC. Het heeft zijn eigen golfterrein en tennisvelden, wat een prachtig uitzicht geeft en een heerlijke rust. Onder het genot van een goed wijntje hebben we een heerlijke lunch gehad. Daar ga ik zeker nog een keer terug naartoe!

Ook heb ik de afgelopen weken heel wat gepland voor de komende twee maanden. Met natuurlijk het belangrijkst van alles, dat papa, mama, Bart en Ivy naar Tanzania komen. Het komt al zo dichtbij en moeten nu toch wel alles gaan regelen. Maar ik heb er echt heel veel zin in! Verder heb ik ook nog besloten om met een paar meiden van het hostel naar Zanzibar te gaan. Het staat nog niet helemaal vast. Maar ja het is Afrika hè, we
zien wel!!

Liefs Eva

  • 20 Mei 2015 - 22:07

    Eric Audenaerd:

    Hoi Eva,
    Tijd vliegt he. Het lijkt nog maar pas geleden dat we afscheid van je moesten nemen en nu kom je over 2 maanden al weer terug. Leuk dat je pa en ma en Bart en Ivy je ook nog een paar weken komen vergezellen. Zal zeker gezellig worden.
    Afgelopen weekend ben ik naar Winterberg geweest met Koesterchallenge. Was weer een hele uitdaging. 180 km gefietst, bergje op bergje af. Jammer dat Marloes en Arianne er niet bij waren. Ik heb ze echt gemist.
    Groetjes en een vette knuffel van Eric en Marloes

  • 26 Mei 2015 - 22:23

    Arianne:

    Lieve Eva,
    het gaat nu echt al opschieten. Als ik je verhalen lees en je foto´s bekijk krijgen we er alleen maar meer zin in. Nu druk met je laatste opdrachten voor je stage. Je kan echt af gaan tellen. Haha doen wij ook. Nog veel succes en natuurlijk ook genieten daar.
    Tot gauw. xx Mama

  • 31 Mei 2015 - 10:36

    Gerda:

    Hoi Eva,
    Wat een enthousiaste verhalen weer. Leuk hoor dat je zoveel onderneemt daar. En veel verschillende mensen ontmoeten, dat is toch ook heel bijzonder. Geniet er nog van!! Hier ook alles goed. Joris is in Delft, ook dit weekend weer. Hij moet terrassen opbouwen op de vereniging. Stijn is aan het uitrusten van de examens. Daar was hij hard aan toe vind hij zelf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Het komende half jaar ben ik samen met Marlou, op buitenlandse stage in Tanzania.

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 13964

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 17 Juli 2015

Buitenlandse stage Tanzania

Landen bezocht: