Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Eva Harn - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Eva Harn - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

10 Februari 2015 | Tanzania, Moshi

Habari!!
Karibu (welkom) op mijn blog!

Na een lange lange reis zijn we eindelijk aangekomen in Moshi. Eerste een overstap in Instanbul, wat niet lang duurde en daarna vanaf Kilimanjaro Airport met de taxi naar ons hostel. Jammer genoeg kwamen we in het midden van de nacht aan en hadden we dus nog niet gezien hoe de omgeving eruit ziet. Des te meer we benieuwd waren naar hoe het hostel en de omgeving eruit zag.
Aangekomen in het Hostel werden we naar onze tent gebracht, waar de we de komende tijd in zullen wonen. Het is een mooie woontent en we hebben nog een tentgenootje. Ze heet Emilie en ze is Deens.
De eerste nacht heb ik haast niet kunnen slapen. Zoveel rare en enge geluiden.
Verder is de staff van het hostel echt super aardig! Ze zijn allemaal erg geïnteresseerd in waar we vandaan komen en wat we gaan doen. Dat geldt ook voor de mensen die hier ook in het hostel wonen. Het zijn voornamelijk meisjes uit Denemarken, maar ook uit Amerika, Canada, Zweden, Noorwegen en Duitsland.
Maandagochtend hebben we "op het gemakje" de citytour gedaan en heeft Mary ons de stad Moshi laten zien. Het was eeerrg warm..
Ik moet ook zo aan de warmte wennen, je wordt er een beetje loom van!
Maandagavond hadden we gelijk een bbq met heel het hostel, dus ook het tweede gebouw. Zo hebben we iedereen wat beter leren kennen en het was ook erg gezellig. Aan het einde van de avond hebben we gelijk meegemaakt hoe het is als de stroom uitvalt! Zelfs dan is het hartstikke gezellig!
Maar alles gaat goed hoor, af en toe loopt er een hagadis"je" voorbij.
Het is nu dinsdag, begin van de middag. Zometeen worden we opgehaald door iemand van onze stageplek. Wat we precies gaan doen is nog wat onduidelijk, maar we zien wel! Hakuna matata (Geen zorgen)
Door te praten met de andere mensen van het hostel en de staff leren we hier en daar wat woordjes Swahili. Asante is dankjewel. Habari is hallo, maar Mambo is ook hallo en Jambo ook! Marlou en ik hebben besloten om Swahililessen te gaan volgen. We kunnen via het hostel terecht bij een oud leraar die ons maar al te graag wil helpen.
Dit was mijn eerste verhaaltje, ik hoop dat ik af en toe tijd heb om het blog bij te houden om jullie ook op de hoogte te houden :)

Heel veel liefs Eva

• 10 Februari 2015 - 19:33

Annemiek V.:

Super leuk Eva. We gaan je zeker volgen en wensen je een heel fijne stage toe. Veel plezier met de anderen, succes met je Swahili-lessen en sterkte met de warmte. Maar bovenal, geniet van alle indrukken die je opdoet. Groetjes......

• 10 Februari 2015 - 19:43

Arianne:

Hoi Lieve Eva,
    Wat leuk dat we je zo een beetje kunnen volgen en kunnen meegenieten. Prachtige tent. Succes met je Swahililessen.
    liefs Mama xx

• 10 Februari 2015 - 22:47

Gerda:

Leuk Eva!!! Benieuwd naar het vervolg. Lieve groeten uit Zevenbergen

• 12 Februari 2015 - 13:07

Sabina:

Leuke foto's, best een mooi "huisje" zeg om te wonen. Succes verder!